Daca nu stii unde vrei sa ajungi, orice drum e bun
13 ianuarie 2022
Incep articolul cu citatul acesta perimat din Alice in Tara Minunilor… Am ales sa incep cu el pentru ca l-am trait si iti spun cum.
Nu stiu la alti agenti imobiliari cum e, dar la mine inceputul de an vine aproape intotdeauna cu rezolutii, dorinte, planuri. Cu “anul acesta o sa dau tot ce am mai bun”. Doar ca undeva ma impotmolesc si peste o luna, doua ia planurile de unde nu-s, ca nu mai stiu in ce sertar le-am pus, nu mai dau tot ce am mai bun, caci m-a luat pe sus valul de activitati pe care le am de facut in fiecare zi. Ma trezesc la sfarsitul anului si ma intreb: unde am ajuns, oare ce am facut in anul care a trecut? Uite asa, am experimentat citatul din poveste.
Stau prost atat la capitolul planificare cat si la capitolul implementarea planificarii. Stau prost la capitolul planificare pentru ca planific doar cateva obiective mari, pun pe hartie niste cifre, fara sa imi planific si pasii mici, actiunile de zi cu zi pe care le am de facut pentru a atinge acele obiective. Evident, daca planificarea e proasta, implementarea nu are cum sa fie altfel.
Iti sunt familiare toate acestea? Ma bucur sa ne cunoastem. Eu sunt Ramona Ursu, agent imobiliar Realtor si o sa particip la workshop-ul Planificarea afacerii, pe care APAIR il organizeaza online in data de 18 ianuarie, pentru a-mi da un restart la inceput de an. Daca te-ai regasit in descrierea mea de mai sus, daca si tu ai sanse ca pe planificarea ta sa se depuna praful pana la sfarsitul lui ianuarie sau daca nici macar nu ti-ai facut planificarea afacerii tale pentru anul 2022, te invit si pe tine sa participi la acest workshop. Daca planificarea e doar in mintea ta, este momentul perfect ca aceasta sa devina reala, palpabila! De unde stiu? Pentru ca am trait si asta.
Am tras putin cu ochiul la ce vom invata si o sa dau putin din casa. Intr-o prima faza, Ileana ne va ghida catre raspunsul la intrebarea De ce. De ce facem ceea ce facem? Care este scopul? Vom afla impreuna cat de important este sa raspundem la aceasta intrebare inainte sa incepem sa scriem niste obiective financiare pe hartie si apoi sa uitam de ele. Intr-un cuvant, ne vom crea fiecare viziunea lui. La ce ne ajuta viziunea? Ca atunci cand nu ne vine sa ne dam jos din pat dimineata, cand in loc sa prospectam facem orice altceva (eu fac asta), cand evitam sa ne intalnim cu potentiali clienti, sa ne intoarcem la ea si sa ne luam de acolo energia si motivatia de care avem nevoie
Apoi, dupa ce avem viziunea, vom porni in calatoria de stabilire a obiectivelor noastre. Este important sa imi stabilesc obiectul de 70.000 euro, de exemplu, cifra de afaceri. Dar la fel de important este sa imi stabilesc si actiunile de zi de zi care sa ma duca acolo. Cum facem asta, ce fel de actiuni ne stabilim? Cate actiuni facem? Vom afla in cadrul workshop-ului. Ileana are pregatite pentru noi cateva exercitii care sa ne ajute sa ne cunoastem si sa ne echipam cu ce avem nevoie pentru drumul pe care il avem de parcurs.
Avem viziunea, avem obiectivele, avem actiunile de zi de zi. Trec saptamanile. Unde am ajuns? Aici intervine importanta monitorizarii rezultatelor noastre. Cum facem monitorizarea? Cat de des? Ce monitorizam? Tot in workshop aflam.
Tot acest proces poate fi mai greu sau mai usor. Ce vom mai invata de la Ileana va fi si cum sa ne bucuram de acest proces. La workshop facem practica si continuam cu practica si acasa, fiecare dintre noi.
Ileana Preda ne va invata un sistem si ne va pune la dispozitie si cateva instrumente cu care sa ne facem planificarea, implementarea si monitorizarea mai usoare, ca la sfarsitul anului sa spunem “stiu unde am vrut sa ajung si am ajuns acolo”.
Aici gasesti toate detaliile si link-ul pentru inscriere la workshopul " Planificarea afacerii".
Articol scris de Ramona Ursu, REALTOR.