“Trăiesc APAIR”...

21 Septembrie 2021

“Living APAIR, not just representing it”


- așa ne-a spus trainerul nostru, Zola Szerencses, în prima zi a cursului de Leadership organizat de Asociația Profesională a Agenților Imobiliari din România (APAIR) în 6-8 septembrie 2021.  

 

Odoo • Text and Image

O asociație, fie ea imobiliară sau de alt fel, trăiește prin membrii săi. Cu cât membrii cred în spiritul APAIR,  cu atat îi înțeleg mai bine misiunea, viziunea și valorile. Mai mult decât atât, aș putea spune că abia acum eu am început să “trăiesc APAIR”. De ce? Deoarece văd în APAIR un organism cu putere de a aduce o schimbare în bine, atat în activitatea mea ca membru REALTOR®, cat și în activitatea oricărui profesionist care vrea să i se alăture. 


În APAIR, nevoia organizării unui astfel de curs (Leadership) a apărut încă de acum câțiva ani, dar abia acum membrii Consiliului Director și voluntarii implicați în activitățile Asociației au reușit să îl pună în practică. Până astăzi, Asociația a funcționat pentru că o mână de oameni s-a implicat și s-a dedicat total, însă de-a lungul timpului acești oameni au început să simtă tot mai mult că voluntariatul este mai degrabă o povară, decât o activitate pe care să o facă cu plăcere/ușurință. Așa că au făcut apel către membri să li se alăture pentru acest curs și pentru proiecte viitoare și în acest fel m-am alăturat și eu lor, după ce acum câțiva ani am avut ceea ce eu numesc un eșec personal în a-mi asuma responsabilități ca voluntar în APAIR. Ceea ce s-a întâmplat pe parcursul celor 2 zile și jumătate de curs, pot să spun că ne-a schimbat tuturor percepția asupra APAIR, asupra afacerii noastre și asupra noastră personal. Eu, de exemplu, am început să înțeleg că acel eșec de acum câțiva ani era de așteptat să se întâmple, pentru că nu eram pregătită pentru poziția pe care mi-am asumat-o la vremea respectivă (am obținut o poziție în Consiliul Director, însă mi-a fost teamă să îmi asum responsabilitățile care au venit la pachet). 

Ce a facilitat Zola pentru noi în aceste zile a fost un întreg proces de creștere graduală, de desenare a unei hărți care să ne ducă spre o etapă de maturizare a Asociației. În prima zi am pus la loc piesele din Leadership Puzzle. Am învățat care sunt modelele de management/conducere a unei asociații, unde este APAIR și unde își dorește să ajungă - am fost toți de acord că obiectivul este ca APAIR să urmeze un model care se bazează pe Leadership ale cărui  câteva caracteristici sunt: o asociație care implementează programe produse și servicii creative și inovative, dar cel mai important, există o delimitare bine definită între cine stabilește viziunea strategică și cine o implementează. Aici s-a văzut cel mai bine câtă nevoie este de implicarea mai multor membri la toate nivelurile Asociației, pentru că nu ai cum să te aștepți de la 10 oameni să gândească strategia și să o și implementeze.  

Provocatoare a fost și discuția despre organigrama asociației, cine ce face, cine alege sau cum sunt numiți membrii din anumite poziții, cum funcționează întregul ca o mașinărie bine unsă. Tot ce ne-a învățat Zola a fost pe modelul NAR, National Association of Realtors, care în acest moment are peste 1.400.000 membri, a fost fondată în 1908 în Chicago și a adoptat Codul Etic în 1913. La acest număr de membri, evident că și la conducerea asociației și în echipele de implementare sunt zeci de persoane și fiecare trebuie să își cunoască bine fișa postului, pentru ca acest întreg colos să funcționeze. Mie mi s-a părut uimitor cum agenții imobiliari din SUA au reușit să perfecționeze tot acest mecanism! Ce e bine pentru APAIR este faptul că avem deja modelul NAR și îl avem acum și pe Zola să ne ghideze prin tot acest proces. Și până acum am avut modelul NAR, dar ne-a lipsit o verigă, poate cea mai importantă, și anume o persoană din interior - este ca și cum timp de 10 ani APAIR a folosit o mașină de copiat veche de 30 de ani pentru a copia modelul NAR, iar acum avem un aparat de ultimă generație cu care putem vedea fiecare detaliu din întreg. 

Lucrurile au devenit ceva mai clare când am început să lucrăm pe grupuri, în doua zi de curs și să facem câte un plan pentru fiecare din domeniile pe care vrem sa ne axăm, respectiv MLS (Multiple Listing Services*), Dezvoltare profesională/Educatie, Comunicare, Governance*, Community outreach*  (un standard aici este Hate Has No Home Here, Ura nu are loc aici) și Membership*. În a treia zi de curs ne-am făcut planul, cu termene până la care să implementăm primele acțiuni clare care să ne ducă spre creșterea sănătoasă a APAIR pe termen lung. 


Și dacă tot l-am pomenit de câteva ori pe Zola Szerencses, cine este el? Este super-trainer NAR și prietenul APAIR de câțiva ani și avem șansa să fie aproape de noi, să ne îndrume și să ne învețe cu răbdare, multa răbdare!, despre tot ce avem de făcut. Mai ales că ne-a promis că o să fie aproape de asociație în tot acest proces de învățare și creștere. Multumim, Zola!

Ce poți face tu, cel sau cea care citești acest articol? Dacă ești o persoană care poate avea o nevoie imobiliară la un moment dat, te invităm să memorezi site-ul nostru și să ne mai vizitezi pentru informații din domeniul imobiliar sau mai ales când ai nevoie de un agent imobiliar care să lucreze pentru tine. Aici găsești lista cu membrii noștri din toată țara.  Dacă ești un agent imobiliar dar nu faci parte din APAIR, te invităm să ne cunoști. Dacă ești deja REALTOR®, te invităm să fii cu ochii pe calendarul cursurilor și vom reveni curând cu vești despre ce se va intampla în APAIR în urma cursului de Leadership.

Va fi de bine!

Articol scris de
Ramona Ursu, REALTOR®